Właściwości zdrowotne marynowanego imbiru

Imbir jest istotnym składnikiem wielu potraw kuchni Azji. Nieocenioną rolę ma z pewnością w daniach japońskich i wynika to zarówno z wyjątkowego smaku tego korzenia, ale i jego szerokiego wachlarza zdrowotnych właściwości. Warto pamiętać bowiem, że Japończycy królują w statystykach żywotności: dożywają najdłużej i żyją w stosunkowo dobrej formie, wolnej od chorób. Dzieje się tak m.in. za sprawą przemyślanej diety bogatej w różnorodne składniki odżywcze. Świetnym tego przykładem jest np. sushi, którego składnikiem i dodatkiem bywa często marynowany imbir. 

Imbir, poza tym, że jest doskonałą przyprawą, bywa wykorzystywany jako oddzielny, pełnoprawny składnik potrawy. Przygotowuje się go na różne sposoby w zależności od charakteru dania czy napoju. Bardzo ciekawą i popularna metoda podawania imbiru jest marynowanie go w zalewie. Jakie pozytywne konsekwencje niesie za sobą spożywanie marynowanego imbiru?

Marynowany imbir ma wiele pozytywnych właściwości

Marynowanie imbiru pozwala na jego dłuższą zdatność do spożycia, zmiękcza jego strukturę, ale zupełnie nie wpływa na naturalne właściwości zdrowotne. Jest to korzeń niezwykle bogaty w wiele witamin i składników mineralnych. Swoją popularność zdobył głównie dzięki pokaźnej zawartości witamy B6, miedzi, potasu i magnezu. Poza tym ma zbawienne możliwości trawienne, jeśli stosuje się go w rozsądnej dawce po posiłku. Uważa się również, że regularne zażywanie imbiru w różnych postaciach może uchronić przed nowotworem jelita grubego, więc poza zdrowotną działalnością w obszarze układu trawiennego doskonale sprawdzi się również przy prewencji chorób układu wydalniczego. Najszerzej jednak, poza walorami smakowymi, imbir znany jest z właściwości przeciwzapalnych. Doskonale sprawdzi się w budowaniu odporności, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy jest ona znacznie osłabiona, ale i w zwalczaniu powstałych już stanów zapalnych w organizmie. Dlatego właśnie podczas przeziębienia zaleca się równoległa terapię z wykorzystaniem imbiru i np. cytryny oraz miodu. Co ważne - imbir można stosować codziennie, a jedynymi ewentualnie negatywnymi skutkami może być zgaga po spożyciu bardzo dużej ilości oraz pieczenie jamy ustnej ze względu na ostry smak.